Degustarea cu #36 – Crama Girboiu – revenire incetul cu incetul la normalitate

By Kinga Dinnyes - mai 31, 2021

 


Trebuie sa recunosc, ca nu exista ceva ce-ti poate indulci o zi de lucru mai mult ca un mesaj despre degustari de vinuri. Mai exact, mi s-a comunicat data si ora a primei degustari de vin de cand a venit covidut peste noi.

Am citit si recitit mesajul, caci nu imi venea sa cred. Bineinteles ca am participat, mi-a fost tare dor de aceste evenimente. Mai ales ca a fost unul cu noroc J

Prima crama care ne-a incantat cu o degustare dupa un an si ceva a fost Crama Girboiu, fondata in urma cu 12 ani de catre Constantin Girboiu. Este o crama cu o suprafata de peste 250 de hectare. Care include atat crama cat si combinatul de pe teritoriul acesteia fiind complet reconditionate.

Crama Girboiu produce atat vinuri pentru retail, (vezi gama Varancha), cat si vinuri premium, vezi gama Livia, Cuartz, Bacanta sau Constantin.

Am avut ocazia de a degusta exact cele mentionate mai sus in cadrul evenimentului Branzeturi cum se cu…Vin organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro.

Eugen Taras a fost cel care ne-a povestit despre Crama Girboiu si despre vinurile pe care le-am degustat in acea seara, dar si alte istorioare interesante. A raspuns prompt la intrebarile puse si a inveselit atmosfera cu discutiile despre etichetele sticlelor sau despre vinuri in general.

Crama Girboiu este situata in zona Vrancea, in comuna Carligele, zona Dumbraveni. Sunt 250 de hectare de vita de vie, iar o parte dintre ele sunt destinate fabricatiei de vinuri premium.



CUARTZ ALB BRUT

Este un spumant vinificat din Feteasca alba. Este aromat, proaspat si nu foarte sec. Chiar miroase a festeasca alba, fiind ca o sampanie usoara. Nu se simte pe limba atat de dur.

Are o compozitie lichida, curata, se bea usor si se savureaza fara complexitate. Are nuante primavaratice, de galben – verzui, dandu-i acea prospetime tipica vinurilor albe.

Este un vin spumant potrivit oricarui moment al zilei, pentru orice bucurie din viata. Inclusiv pentru momentele de success, fericire si sarbatoare alaturi de cei dragi. Se bea simplu, alaturi de mancaruri usoare sau complexe, in functie de dorinte.

Cuartz este un vin care nu pare a avea limite de combinatii. Gustul si aroma usoara il fac potrivit oricarei ocazii.


Eu sunt de parere ca este un vin spumant pretios, absolut delicios!

Combinatia sa a fost branza Camembert, Ile de France. O branza care simbolizeaza mandria Frantei, alaturi de bagheta lor tipica. Este fabricata din lapte de vaca si are o textura moale. Pe suprafata ei insa, se formeaza o crusta care ii pastreaza textura si nuanta de galben. Acea coaja formata deasupra ei este comestibila.

Are un gust intens, natural, de ciuperci sau pamantiu.

Mirosul ei la inceput nu este foarte remarcabil, insa cu cat este tinuta la maturat mai mult, cu atat va avea un miros mai intens.

Camembert, Ile de France se serveste ideal la temperatura camerei, alaturi de o bagheta si fructe precum pere, struguri sau mere.



Aceasta a fost combinatia mea favorita si cea pe care am avut norocul sa o iau cu mine, prin tragerea la sorti la final. O traditie la fiecare degustare de vin organizata de ASBO si DictionarCulinar.ro.

Degustarea a avut loc la Ribs House Craiova, un local incapator, pe trei nivele, unde ne-am simtit excelent.

Senzatia creata de vinul preferat: Perlata

Senzatia creata de branza preferata: Savoare

Combinatia de branza si vin: Savoare Perlata :D Bun, bun!

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii