Dulceata naturala de capsuni. Fara zahar? Da!

By Kinga Dinnyes - mai 28, 2020


                                                                   

Trebuie sa recunosc ca, desi pandemia asta mi-a creat niste probleme, mai mici sau mai mari, totusi am reusit sa rămân cat de cat activa intre patru pereti fara sa o iau razna. Una din activitatile care m-a ajutat sa-mi mentin psihicul sanatos este gradinaritul, un mic hobby la care inca ma aflu in stadiul de "pui de caprioara". Imi reusesc unele incercari, altele nu. Plantele care m-au surprins placut in aceasta primavara, sunt stolonii de capsuni primite de la tatal meu acum vreo trei ani si stolonii cumparati proaspeti anul acesta. Toate au inceput sa produca fructe!


Iubesc capsunile mai ales cand sunt in sezon, pentru ca intr-un fel sau altul mi se schimba gusturile si poftele in funcție de sezon. Primavara/vara vreau capsuni! Ale mele deja au inceput sa se coaca, si abia astept sa le gustam. Pana atunci insa, imi satisfac poftele cu dulceata din camara. Cand am aflat despre Dulceata Veronica, nu m-am putut abtine! Sunt dulceturi naturale din capsuni si nu numai, bune chiar si pt cei care tin dieta sau au probleme cu glicemia.  Hai sa fi-mi seriosi, de ce ar compensa  ingredientele cu alte prostii cand ingredientul principal este peste tot si este super gustos!


Asa, ziceam ca sunt bune si pentru diabetici, dar cum e posibil?Deoarece acestea contin busuioc, o planta cu multiple beneficii pentru organism. Busuiocul stimuleaza digestia, este un bun tonifiant al sistemului nervos, poate stimula pofta de mancare si sa aline durerile de cap. Contin de asemena, un indulcitor super fain cu 0 indice glicemic si 0 calorii numita "Green sugar", recomandata de Societatea de nutriție din România. Dulceata de capsuni cu busuioc fara zahar ar fi super pentru ai mei, amandoi mari amatori de clatite, dar fiind diabetici, mai rar gasesc dulceturi ca lumea fara ingrediente dubioase.

Ma atrage si partea de dulceturi artizanale,bine inteles, tot naturale. Ador sa incerc tot felul de combinatii de arome atunci cand gatesc  sau coc ceva. Abia astept chiar sa apara fructele de vara prin piata si sa se mai micsoreze preturile, ca sa pot incerca si eu sa prepar un borcan, doua de gem. Poate reusesc sa inventez si eu niste combinatii mai inedite.  De idei nu duc lipsa, doar de ingrediente. Pana la vara insa, mai avem de asteptat putin. Intre timp am descoperit dulceata de capsuni cu Pinot noir si condimente, a inceput sa-mi ploua in gura. Ar merge excelent cu niste orez cu lapte, sau pe niste turte facute pe plita!


Deja imi chioraie matele.. Cred ca deja stiu ce urmează sa prepar in viitorul apropiat. Ador Pinot noir. Este vinul meu preferat, impreuna cu feteasca neagra.
Sper sa se termine cu pandemia asta cat mai curand, mi-e dor rau de tot de o degustare buna. Voi ce hobby-uri ati mai descoperit in aceasta perioada?


(sursa foto: pagina de Facebook Dulceata Veronica)

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii