Gustul Transilvaniei intr-un pahar de vin

By Kinga Dinnyes - septembrie 08, 2018



Am ramas putin in urma cu degustarile, astfel incat de aceasta data va voi povesti despre evenimentul cu numarul #25 al degustarilor de marca Branzeturi cum se…cuVin. Evenimentul a fost organizat, ca de fiecare data, de cei de la Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro.


Voi incepe cu locatia, deoarece de aceasta data vorbim de eleganta la scala mare,si anume de Hotel Five Continents din Craiova. Hotelul este un adevarat mic paradis, ascuns in mijlocul orasului. Cladirea alba cu garduri inalte nu pare a fi nimic iesita din comun, poti trece pe langa ea fara sa sa-ti sara in ochi. Dincolo insa, de usile sale elegante se ascunde un adevarat palat regal. Nu am vizitat vreodata palatul Schönbrunn, dar ma simteam de parca ma aflam acolo. Daca sunteti in cautarea unei experiente VIP  la nivel inalt, Hotel Five Continents este locul potrivit. Atentia la detalii in ceea ce priveste decoratiunile interioare, experienta culinara exceptionala, precum si amabilitatea personalului sunt doar cateva din aspectele care mi-au placut foarte mult.

                                                                  (CEO Liliac, Miron Radić)


O locatie eleganta insemna si vinuri de inalta clasa, astfel am ajuns sa degustam specialitatile Cramei Liliac, reprezentata de catre CEO Miron Radić. Branzeturile ne-au fost furnizate de catre Delaco-Fan Branza si ne-au fost prezentate de Alin Sintimbrean de la DictionarCulinar.ro
Crama Liliac este un brand ce si-a propus sa readuca Transilvania in topul producatorilor de vinuri high-end, sub simbolul Liliacului. Acesta din urma nefiind doar “mascota” Transilvaniei, ci si protectorul activ al podgoriei, citez: “Liliacul” nu împrumută doar numele acestui vin, ci este și un partener activ în combaterea dăunătorilor care pot să apară în podgorie. Prin crearea climatului corespunzator liliecilor, este reglată aici, pe cale naturală, populația insectelor, asigurându-se în același timp perenitatea speciilor” Intotdeauna apreciez cand o crama stie sa se foloseasca de speciile de animale din jur in benficiul podgoriei, in loc sa le distruga habitatul natural.

Cand am vazut lista (lunga) de vinuri pe care urma sa le degustam, deja imi alesesem un potential favorit, fiind o mare fana Pinot Noir. Degustarea a fost o adevarata provocare, fiind vorba in total de 9 vinuri: Sparkling, Feteasca Alba, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Rosé Pinot Noir, Feteasca Neagra, Pinot Noir Private Selection, Ice Wine, Nectar of Transylvania.


Dupa cum vedeti am avut parte nu de una, ci doua variante de Pinot Noir, ambele fiind foarte impresionante. In acea seara insa, am avut chef de ceva simplu, ceva aromat dar usor de savurat si de apreciat.Vinul care a reusit de la inceput sa ma impresioneze a fost o Feteasca Alba , un vin de culoare usor argintie as spune si limpede, alaturi de Camembert Delaco + struguri albi. Poate a fost lumina de vina, dar odata turnata in pahar, vinul capata multiple reflexii de auriu/verzui, insa in sticla parea ceva mai palid. In fine, nu conteaza. Ceea ce conteaza este ca vorbim de o Feteasca Alba produsa cu mare drag si atentie, pe domeniile Cramei Liliac din regiunea viticola Lechința din Transilvania. Mirosindul am simtit arome de frunze de vita de vie si fructe de vara... pere coapte si coaja de mar. In mod amuzant, imi facuse pofta de ceva cu citrice, insa nu stiam ce anume. Urma sa aflu mai tarziu. Feteasca alba a celor de la Liliac este exact genul de vin de care aveam pofta intr-o seara calduroasa, aromele sale dulci, usor acide fiind foarte relaxante. Tocmai ce terminasem o saptamana intensa la locul de munca, iar acest vin mi-a oferit exact ce avusesem nevoie fara sa-mi dau seama. In lipsa altori expresii mai profesioniste, pot spune ca fost un vin usor de baut, ca o limonada racoritoare.  


Trecand mai departe, branza, sau de fapt, preparatul din branza care mi-a placut cel mai mult a fost creatia lui Alin Sintimbrean, folosind Telemea de capra de la Delaco. De ce? Pentru ca Alin a reusit sa ia o bucata simpla de telemea si sa o transforme intr-o crema de branza cu note de citrice si unt, o incantare pentru simturi. Branza de capra este printre cele mai sanatoase produse lactate ,fiind usor de recunoscut dupa culoarea sa extrem de alba. Are un continut scazut in grasimi, si spre deosebire de orice alt tip de branza, telemeaua de capra produce o reactie alcalina in loc de una acida. Este de asemenea ideala pentru persoanele aflate la dieta. 


Desi a fost servita alaturi de un Sauvignon Blanc, mie mi-ar fi placut mai mult alaturi de Feteasca Alba. Cel din urma servita alaturi de niste bruschete cu o crema fina din Telemea de capra Delaco+alte ingrediente (Apropos Alin, ar trebui sa brevetezi reteta, a fost bestiala!) imi suna a combinatie de vis. Stiu ca Feteasca Alba ne-a fost serivta alaturi de branza Camambert si struguri albi, o combinatie mult prea tipica, una pe care am mai avut-o la si la alte degustari si chiar daca a fost acceptabila pe moment, creatia din Telemea de capra a lui Alin a meritat toti banii, pur si simplu mi-a placut enorm. Mi-a reamintit ca pana si un ingredient aparent banal poate fi transformat in ceva nou si delicios.
O fi sau n-o fi o asociere tipica, dar eu aleg Feteasca alba, alaturi de Telemea de capra de la Delaco.
  

Trei cuvinte de final:
Senzatia creata de vinul preferat: relaxant
Senzatia sugerata de branza preferata: revigorant
Combinatia branza+vin: exorbitant

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii