Fume Budureasca Standard

By Kinga Dinnyes - septembrie 10, 2017


Iata ca sosit vremea pentru degustarea cu numarul 17, eveniment organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro
 
De aceasta data ne-am reintors la Restaurantul Marmara din Craiova, pentru a savura vinurile oferite de catre Crama Budureasca. Aceasta crama din Dealu Mare a reusit sa ma surprinda, in mod placut. Este pentru prima data cand mi-am ales ca si favorit la o degustare, un vin alb! Si nu orice vin alb, ci un Fume  Budureasca Standard. Fume  este defapt un amestesc deosebit din mai mult varietati de strugure (Chardonnay, Sauvignon Blanc și Pinot Gris) iar rezultatul este un vin alb, cu aciditate moderata si un gust placut, domol, de piersici si stejar. 



  • Date generale: 
  • Cupaj: Chardonnay 33%, Sauvignon Blanc 34%, Pinot Gris 33%  
  • Demisec – 8.20 g/l
  • An de recoltă: 2015
  • Podgoria Dealu Mare 
  • Treaptă de calitate: DOC – CMD 
  • Concentrație alcoolică (% vol):  13,5 
  • Aciditate totală (g/l în acid tartric): 5,90


Alaturi de acest vin deosebit, am forst serviti cu una din combinatiile mele preferate de branzeturi, si anume: Emmentaler si struguri albi, dulci. Gustul domol de la cascavalul Emmentaler combinat cu dulceata strugurilor si aromele de fructe si stejar ale vinului mi-au castigat votul in acea seara. 

  • Apropos, din moment ce Emmentaler este un soi de branza foarte gustos, fara fi insa coplesitoare, mi se pare ca ar merge extraordinar folosit intr-un Gordon Bleu, alaturi de niste feliute de sunca de praga. 


Servit putin racit, un Fume sec mi se pare o optiune destul de sigura de comandat la orice preparat cu peste gras, carne pui sau fructe de mare. Fiind o combinatie dintre trei soiuri de struguri foarte renumiti, as spune ca prin acest vin ajungem sa gustam tot ce este mai bun din cele trei tipuri de struguri, aproape ca si cum am degusta trei vinuri deodata. 

  • As recomanda Fume Budureasca standard  servit langa niste piersici dulci, facute pe gratar cu un strop de miere si crema de branza. 

Trei cuvinte de final:

Vinul Fume:  discret
Emmentaler:  catifelat
Impreuna sunt: un rasfat

Imi pare rau pentru ca este un articol destul de scurt, promit ca data viitoare voi scrie muuuuult mai mult! Abia astept degustarea cu numarul 18! 



  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii