Degustare vin pelin cu Crama Vînju Mare

By Xaara Novack - ianuarie 30, 2023

 


Nu am mai mers de ceva timp la o degustare de vin, așa că mi-am pus o zi liberă de data aceasta. S-a nimerit nemaipomenit de bine pentru că am avut parte de o premieră! Am degustat vinurile celor de la Crama Vînju Mare, #vinpelin care încă nu este lansat pe piață. 

Am avut această onoare și de asemenea, cred că a fost foarte important și feedback-ul nostru. 

Evenimentul Brânzeturi cum se cu...VIN este organizat de Asociația Bloggerilor Olteni în colaborare cu DicționarCulinar.ro. Iar sponsorii noștri sunt cei de la Delaco, ei ne răsfață cu cele mai bune brânzeturi.

 Localul a fost C House Milano Craiova. Este prima dată când ajung la ei și mi-a plăcut foarte mult atmosfera caldă - primitoare. Servirea a fost promptă, n-am așteptat foarte mult după mâncare. Au un meniu variat, deși este un restaurant cu specific italian. La pizza mi-aș fi dorit mai multe variante, însă chiar și cele pe care le au acum îmi sunt pe plac. Noi am ales pizza și s-a potrivit perfect cu acest vin pelin de la Crama Vînju Mare. Localul este de asemenea unul central, unde se ajunge foarte ușor și rapid. 



Am avut onoarea să-l avem alături de noi pe proprietarul cramei, Ion Gîrniță, care ne-a povestit pe scurt despre zona viticolă în care se află Crama Vînju Mare, despre vinurile din zonă și despre acest vin pelin. 

Mi s-a părut interesantă zona în care se află crama, o zonă viticolă roditoare, denumită și paralela vinului pentru că are aceleași coordonate precum vestitele zone viticole din Europa: Bordeaux, Burgundia, Piedmont. 

Au aproximativ 133 de hectare roditoare. Zona fiind de asemenea renumită pentru vinurile sale roșii de excepție. 

Despre vin pelin și istoria acestui soi de vin ne-au povestit Narcis și Lenuța Neagoe.

Despre pelin, ca plantă medicinală știam că este foarte bună pentru durerile de stomac, iar ceaiul de pelin este recomandat în afecțiunile ficatului sau bilei. Fiind mai amar. 

Am mai aflat că pelinul nu este adăugat doar în vin, ci și în absint. Fiind o componentă importantă a acestei băuturi alcoolice. 

În vin pelinul ajută la menținerea gustului, la prospeținea vinului. Este o tradiție moștenită încă din timpul imperiului roman, cu toate că vinul pelin este considerat a fiind o băutură autohtonă. Asta pentru că alte popoare au adăugat pelinul în alte băuturi mai mult sau mai puțin aromate, în timp ce românii l-au pus în vin. 

Un vin pelin provoacă gustul, îți oferă o dezvelire a vinului pe măsura degustării. Este perfect pentru a-l pune pe masă înainte de a aduce bucatele pentru că îți lasă apă în gură, îți face poftă. Și de vin și de mâncare. 



Iată combinațiile de brânzeturi și vin pe care le-am avut la această degustare:

  1. Vin pelin alb, demisec  + Cascaval Sofia Delaco,
  2. Vin pelin rose, demisec + Emmentaler Delaco,
  3. Vin pelin alb, demidulce + Havarti Castello,
  4. Vin pelin rose, demidulce + British Cheddar Delaco D’Exceptie.

Prima combinație a fost cea care mi-a câștigat toată atenția. Vinul a completat brânza de minune! 

Am avut un vin pelin alb, demisec, nu foarte acid, însă puțin amar. Care îți deschidea apetitul pentru următoarele vinuri și brânzeturi. Răcoritor, ușor și nu foarte corpolent, este tipul de vin versatil care merge cu orice tip de mâncare sau antreu. Cred că i-ar calma și pe cei mai pretențioși pentru că are un gust destul de unic. 


Mă bucur că cei de la Crama Vînju Mare ne-au introdus și către Vin Pelin, pentru că sunt nerăbdătoare să le văd sticlele pe piață. Iar faptul că au venit la fiecare masă și s-au interesant să ne afle părerile este de apreciat. O cramă care a venit cu ceva inedit și cu dorința de a colabora, de a participa activ. 




Brânzeturile Delaco ne-au fost prezentate și explicate de către Daniel Botea. Preferatul meu a fost Cașcaval Sofia de la Delaco. Este o brânză clasică și foarte cunoscută. O brânză de masă sau de mic dejun. Originar din Sudul Italiei, regiuni renumite pentru mozzarella sau caciocavalo, cașcavalul mi se pare o brânză la fel de versatilă și ușor de inclus în mâncăruri precum vinul cu care a fost asociat. 

Este o brânză tare la suprafață, de culoare galbenă, care se deface în fâșii delicioase și lăptoase. Are un gust ușor sărat, însă foarte dulce și intens de lapte. 

Trei cuvinte de final:

Vin Pelin alb, demisec - vibrant
Pare un vin liniștit, nepretențios, până ajungi să-l guști și să te bucuri de el. 

Cașcaval Sofia de la Delaco - rezistență
Este un tip de brânză puternică, cu o aromă la fel de puternică. 

                                     Vin Pelin alb, demisec + Cașcaval Sofia de la Delaco - magnific




  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii