luni, decembrie 17, 2012

Turtă dulce și pregătiri pentru sărbatori




Cum știm cu toții, turta dulce este un element de nelipsit din orice meniu de Crăciun. Iar până de curând, bunica mea era cea care pregătea aceste mici gustări, în fiecare an. Anul acesta, însă, această sarcină ne-a revenit mamei mele și mie. 
Recunosc, la început m-a cam speriat ideea de a le pregăti, dar pe parcurs am învățat că turta dulce se prepară aproape singură, tot ce trebuie este fim atente să nu se ardă, deoarece se coc în nu mai mult de 3-5 minute. 
De ce le-am pregătit atât de devreme? Deoarece aceste fursecuri trebuie lăsate să stea vreo câteva zile, cu cât mai mult cu atât mai bine, pentru a deveni moi. Între timp se pot decora cu o glazură lucioasă din albuș de ou și zahăr. 
Am avut din păcate, și surprize neplăcute. 
Mama mea a decis, ca anul acesta să testăm ”Creioanele pentru decor” de la Dr. Oetker. Inițial, m-a bucurat ideea, pentră că îmi doream mai demult să le încerc. Se pare însă, că aceste mici creioane nu sunt chiar pentru folosul oricui. Mie cel puțin mi s-au părut greu de folosit. Dacă nu reușeam să trag linia dreaptă până la capăt, acesta se corecta cu greu. Apoi, după ce se usucă, glazura de zahăr este atât de subțire și de tare, încât se desprinde extrem de ușor de pe turte. 
Sora mea mai mare și mama mea au avut mai mult noroc decât mine la a le folosi. Eu am rămas la clasicul albuș de ou cu zahăr. 



Aceasta este rezultatul

Urmează ca mai târziu să-mi decorez camera și să-mi pun luminițe la geam. Le ador pur și simplu. Mi se pare că ajută la accentuarea atmosferei de sărbătoare.

Sărbători fericite tuturor! Distracție plăcută vă urez la pregătirile de Crăciun și de Anul Nou care urmează!


Un comentariu:

  1. Ok, nu ma pricep prea bine la ornat chestii, tot ce stiu e ca turta dulce am mancat intotdeauna cumparata. Nu prea e printre favoritele mele, dar de obicei imi plac dulciurile facute in casa. Sunt sigura ca au iesit de te lingi pe degete!
    Hugs!

    RăspundețiȘtergere