marți, august 17, 2010

Sunt doar entuziast, nu şi sinucigaş



Ciudat... Nici nu ştiu de unde să încep. E prima dată când m-am sinchisit să-mi pun gândurile pe hârtie (mă rog, hârtie electronică), dar nu prea am de ales. Voi scrie despre problemele mele personale, nu chiar probleme, ci vise defapt. Vă întrebaţi probabil de ce nu discut cu cineva despre ele? Simplu. Am încercat, cu prietenii apropiaţi şi chiar şi cu familia. Însă de fiecare dată mi s-a spus acelaşi lucru; drept răspuns am primit fie numai descurajări, fie reproşuri.


Erau momentele în care latura mea pesimistă ieşea la iveală şi cuvintele lor le simţeam ca pe nişte pietre aruncate în mine pentru că îmi doream ceva ce e imposibil sau prea devreme pentru vârsta mea (19). De parcă aş fi cerut stelele de pe cer... Nu. În realitate, nu le-am cerut absolut nimic, doar le-am spus ce mi-as dori şi ceea ce sper să am. Nu, nu am bătut apropouri. Nu e ceva la care mi-ar folosi oricum. Bun... Să trec la subiect:

M-am născut şi locuiesc(momentan) în Arad, un oraş de altfel extrem de plictisitor, foarte gri, lipsit de verde, de aer respirabil şi de umbră. Vara e ca sezonul secetos din Africa. Totuşi, acest oraş găzduieşte un fenomen de admirat.

Acest oraş găzduieşte practicanţii hobby-ului/sportului (după preferinţa mea) cel mai relaxant şi eliberator, motociclismul. Gata, am spus cuvântul magic, ce ridică părul de pe şira spinării oamenilor. Eu însă o ador şi o accept cu tot tacâmul. Am spus că este un fenomen de admirat, deoarece în Arad n-ai să vezi nici măcar un singur motociclist fără echipament, sau minimum o cască. Sunt un grup imens, foarte solidari şi care cred în motociclismul responsabil, căci...dacă “conduci de parcă n-ar mai exista un mâine, chiar nu va mai exista”.

Rădăcinile acestei pasiuni provin de la bunicul meu, care fusese motociclist pe vremea lui, împreună cu bunica mea desigur, călătoriseră prin toată ţara pe două roţi. Iar sora mea (mai mare cu 6 ani) şi cu mine am moştenit pasiunea lui. Ea şi-a îndeplinit acum un an şi ceva visul ei cel mare, şi şi-a luat prima ei motocicletă: un Honda CB500, verde închis precum veninul. Realizarea ei m-a stimulat şi mai mult, am simţit că este posibil şi pentru mine.

Visul meu este un Suzuki Bandit 650 S, ABS – roşu ca focul (cel din imaginea de mai sus). Însă înainte de asta mă aşteaptă o şcoală de şoferi şi mult timp+bani pentru echipamentul potrivit căci n-am de gând să fiu motociclistul din citat, cel care umblă fără cască şi echipament, ajungând donator de organe în final.

(“What do you call a cyclist without a helmet? Organ donor.” – the original quote).

M-am săturat însă, ca toată lumea care îmi cunoaşte acest vis să încerce imediat în a mă convinge să renunţ, să mai aştept etc etc... Au înţeles greşit. Chiar şi motociclişti precum sora mea se sperie auzindu-mă, şi îmi ţine predici. Da, tocmai ea care visează acum la un Honda CBR 600. Dar ea nu mă înţelege, ea care ar trebui întocmai să mă înţeleagă cel mai bine, căci fusese şi ea în locul meu. Degeaba spun că îi înţeleg grija, dar sunt numai entuziast, NU sinucigaş. Înţelegeţi asta, vă rog.

Dar m-am săturat să mă judece toţi după vârstă, să-mi râdă în faţă. Nu, nu mă supără acest lucru dar ce e prea mult e prea mult şi mi-am făcut un jurământ lăuntric. Am să plec de aici curând pentru facultate, dar am să mă întorc într-o zi, nu cu trenul, cum plecasem, ci pe o pereche de roţi, şi n-am să renunţ până-n pânzele albe.

Momentan, mă conformez ca fiind pasageră ocazional, să simt vântul prin vizorul ridicat al căştii alcuiva, să port în împrumut vreuna din jachetele surorii mele, şi doar cizmele de protecţie îmi aparţin. Dar pe moment...este mai mult decât puteam primi.

Atât am avut de spus pe moment. ASFALT USCAT!

Un comentariu:

  1. Damn... Citind asta vreau si eu o motocicleta *drool*. Well, nu e pe primele locuri pe lista mea de aspiratii, dar nu as spune nu. *grin*

    I know how it's like... Sa primesti reprosuri and stuff... Daca te consoleaza cu ceva: mai exista si alte persoane care se confrunta cu astea (me, me!!!).

    Abia astept sa citesc despre obtinerea motorului (vei scrie, nu?).

    RăspundețiȘtergere